Parenting

5 Jenis Tangisan Bayi Yang Mesti Ibubapa Tahu

Bayi yang normal perlu menangis pada masa-masa tertentu. Bayi baru lahir dan sihat biasanya akan menangis sebanyak satu hingga tiga jam sehari. Menangis adalah salah satu cara bayi berkomunikasi dengan ibu bapa atau penjaga mereka. Inilah cara mereka memberitahu bahawa mereka perlukan sesuatu. Oleh sebab bayi tidak mampu untuk berbuat sesuatu untuk diri sendiri, jadi …

Healthy Tips, Parenting

Dua Anak Sekaligus Kena HFMD, Apa Yang Saya Buat?

Hujung Februari yang lalu Asiyah diuji bila kedua-dua putra dan putri dijangkiti HFMD. HFMD tu nama penyakit yang disebabkan virus. Tandanya biasa bila keluar ruam atau lepuh di tangan dan kaki. Dalam mulut pulak, biasanya keluar ulser yang sakit. Mulanya diorang kena HFMD ni bila Luqman demam hari Isnin malam Selasa, 18 Februari. Tapi demamnya …

Sleep Time Balm, Tasneem Naturel

Sleep Time Balm, Kisah Jatuh Cinta!

Ada yang minta Asiyah kongsikan macammana asiyah boleh terjebak dengan Tasneem Naturel. Kisahnya bermula masa Asiyah dalam pantang anak kedua. Kalau tak silap, umur anak dalam 2 minggu lebih macam tu. Anak Asiyah dapat selsema, berjangkit dari abangnya. Ya Allah hati mana yang tak risau bila anak tak sampai sebulan kena selsema siap hidung macam …

Uncategorized

Puding Roti Mudah dan Lazat

Assalamualaikum semua, apa khabar? hehe. Ok, hari ni saya nak kongsi resipi Puding Roti yang mudah dan senang nak buat, disamping lazaaaatttt… Resipi ni khas untuk keluarga yang tiada oven atau ibu-ibu yang sibuk.. Sebenarnya, idea buat Puding Roti ni sebab nak sediakan makan petang untuk en. husband bawa ke tempat kerjanya…memandangkan roti yang dah nak expired masih ada, …

Delicious Plate

Cendawan Goreng Mudah dan Sedap

Yeh, kembali lagi kita dalam rancangan resepi-resepi memasak..siapa yang suka makan cendawan, angkat tangan! 🙂Kali ini saya mahu kongsi resepi cendawan goreng yang mudah, sedap dan marvellous… Resepi ni saya reka sendiri dari campuran beberapa resepi yang ada di internet. Alang-alang dah ada cendawan di rumah, jadi search resepi masak cendawan yang ringkas dan senang buat. Hasilnya, …

Delicious Plate

Nasi Tomato Mudah dan Sedap

Malam semalam, rumah kami menerima tetamu lagi. Kali ini, tetamu dari kalangan keluarga suami pula. Mereka ni bertaraf anak saudara kepada suami (kalau ikut betul-betul, mereka kiranya anak sepupu-anak kepada sepupu suami). Dah besar-besar mereka ni, bujang & dara gitu. Mereka ni kiranya dua orang sahaja yang duduk berdekatan dengan kami, yang lain-lain kebanyakannya di …